Khamis, November 08, 2007

Open house lagi? Ish, ish..

Tokgurukulan melaporkan lagi :

Seperti tajuk di atas, memang open house masih belum berakhir. Kami baru sampai rumah pukul 10.30 tadi. Semua pergi kecuali Shah dan Pak Ya. Shah kerja malam. Pak Ya pulak balik Penang. Memang itulah rutinnya. Hujung minggu atau cuti, balik kampung. Biasa la, orang dah berumahtangga. Menjenguk keluarga dan anak tercinta.

Berbalik kepada awal-awal kisahnya, pukul 6.30 petang tadi, kami bertolak ke Desa Pinggiran Putra, Kajang. Dekat dengan Putrajaya. Rumah AbgAzral. Semua dimuatkan ke dalam imago AbgZahar. Aku, AbgZahar, AbgAlias, Pidut, Izuddin, dan Iidil.

Dalam kereta, tiba-tiba aku teringat pasal Wak. Tadi kami chatting dalam YM. Lupa pulak, dia cakap nak datang rumah. Tapi aku dah pesan kat dia, kalau betul-betul nak datang, inform dulu sebelum datang. Bukan apa. Mana tahu kalau takde orang. Dah bertolak, baru teringat. Kalau dia datang jugak tadi, memang takde orang. Maafkan kami, Wak, kalau kau betul-betul datang. Tapi, kalau kau datang jugak, mesti kau inform kepada kami kan?

Erm, pasal rumah AbgAzral, yang sedihnya, masa kami call AbgAzral, dia cakap makanan dah habis! Tu la, datang malam, biasa la kan. Memang tak payah nak mengharap la ada makanan lagi. Hehe. Sampai je rumah dia, kami masuk rumah dia. Jumpa mak ayah dia. Makan biskut-biskut raya, mana yang masih berbaki. Lepas tu, AbgAzral bawak kami ke Bangi. Makan di restoran. Sedih, sedih. Hihi..

Habis makan, kami terus bertolak balik. Sampai rumah, sempat lagi AbgZahar & Pidut merebahkan diri di ruang tamu. Kami keletihan. Tak tahu kenapa. Mungkin sebab terlebih makan kot. Aku pulak tadi terpaksa habiskan nasi AbgZahar. Kesian aku. Hehe..

Sebelum kami semua tertidur terus, kami ambil wudhuk, solat isyak berjemaah. Rasa penat mesti dilawan seketika. Lepas solat, aku ingin study sikit walaupun rasa tidak sedap badan. Sebelum tu, sempat lagi aku log in blog kami ini, dan mula menulis entry ini..

Sekian diceritakan..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

whow..Tok mnyk p open house heh

Tanpa Nama berkata...

Erm.. Lebih kurang macam tu la selagi Syawal tak habis, Hazifah..

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan