Ahad, November 25, 2007

Program di Taman Tasik Perdana ..

Tokgurukulan kembali melaporkan :

Assalamualaikum dan bertemu kembali..

Seribu kemaafan dipinta daripada pengunjung-pengunjung blog SevenHeroes sekalian. Minggu lepas, internet problem di rumah kami. Setelah technician TM datang dan check, kami diberitahu bahawa modem rosak. Setelah modem ditukar baru, tetap juga tak dapat internet connection. Setelah setting dibuat oleh Pidut, alhamdulillah, sekarang dah ok. Sekalung penghargaan kepada Pidut daripada kami serumah. Terima kasih Pidut!

Ok. Hari ini ada perkara yang ingin ku kongsi mengenai aktiviti kami, SevenHeroes. Pagi tadi, kami ke Taman Tasik Perdana seawal pukul 7 pagi untuk aktiviti ala-ala jungle tracking yang kami buat untuk ahli-ahli PMIUM (Persatuan Mahasisawa Universiti Malaya) yang dipilih. Tak ramai pesertanya. 20 orang sahaja. 10 orang lelaki, 10 orang perempuan. Daripada jumlah itu, dibentuk 4 kumpulan.

Kami yang terlibat ialah aku, Pidut, Izuddin, AbgAlias, Shah, Iidil, Mullah, dan Wak. Mullah dan Wak adalah jemputan daripada SevenHeroes. AbgZahar tak dapat ikut serta walaupun sebenarnya program ini adalah cetusan ideanya. AbgZahar terpaksa ke Janda Baik. Jadi, aku lah yang kena drive kereta AbgZahar yang ditinggalkan di rumah kami.

Sampai di taman, kami diberi briefing oleh Pidut untuk setiap check point yang dibuat. Ada 5 check point semuanya. Aku digandingkan dengan Shah. Aktiviti bermula, dan bermacam gelagat dapat kami saksikan pada adik-adik tersebut. Bermacam tafsiran dapat dibuat daripada penyelesaian peserta-peserta di setiap check point.

Lebih kurang pukul 1 tengahari, aktiviti selesai. Setelah berkumpul di briefing point, mengira markah keseluruhan setiap kumpulan, sedikit penerangan mengenai setiap tugasan yang telah diselesaikan, kami bersurai balik. Semua keletihan..

Sekian diceritakan..

Tiada ulasan:

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan