Jumaat, Januari 18, 2008

Aku memukul bola tenis akhirnya!

Tokgurukulan melaporkan :

Assalamualaikum..

Fuh.. Hari ni, kali pertama dalam hidupku, aku mencuba permainan tenis. Tu pun setelah AbgZahar asyik bukak channel Star Sports, memuji-muji dan kagum dengan ketangkasan Roger Federer yang tiada tandingannya. Lagi pun, dah lama jugak aku teringin untuk mencuba. Ahli-ahli rumah ni yang biasanya main tenis ialah AbgZahar dan Shah. Aku saje je cakap dengan mereka berdua tadi, kalau nak main tenis, ajak lah aku sekali.

Biasanya, permainan yang menjadi rutin kami di SevenHeroes ialah badminton. Kalau nak main tanpa rintangan angin, kami tempah dewan di TTDI. Tapi sekarang, jarang main di dewan. Yang selalu nye, main di laman bawah. Tu pun dah kira complete. Ada line atas tar tu. Net pun kami ada. Cuma kadang-kadang ada sedikit rintangan angin. Tapi itu sebenarnya akan menambahkan lagi cabaran!

Akhirnya, jadi kami main tenis hari ni. Pukul 3 petang tadi kami ke court tenis di TTDI setelah tempah untuk tempoh masa 2 jam. Kami bertiga. Aku, AbgZahar, dan Shah. Memandangkan aku masih baru, kami main pukul-pukul je. Tak kira mata pun. Lagi pun, kami bertiga. Tak cukup untuk main beregu, tapi lebih pulak kalau nak main single. Saje test power dulu. Erm, nampak orang main macam senang. Tapi bila cuba, mencabar jugak.

Pukul 5 petang, kami pulang. Argh! Letihnya.. Tak cukup nyawa!! Nak air!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Emm...x pernah pun pgg raket tennis...tp ms mudo2 dlu slalu gak main squash...pelepas tensen bila hentam bola tu ke dinding...rs cm suma probs hilang jer... =) skrg ni dh x main g...tp rindu gak nk pgg raket squash g...

Tanpa Nama berkata...

Owh.. Kesian dinding, jadi mangsa keadaan..

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan