Sabtu, Januari 05, 2008

Internet SLow.....Argghhhh!!!!

Apa yang sebenarnya berlaku??

Ini telah menjadi persoalan kepada kami serumah sejak talian internet memasuki rumah kami. Kami tertanya-tanya dengan reputasi streamyx yang dikatakan baik. Keadaan internet tidak baik seperti yang disangkakan dan dihebahkan oleh pihak Telekom Malaysia. Dengan bayaran RM88 setiap bulan, kami merasa tidak berbaloi terus melanggan internet sehingga salah seorang hero memberi cadangan untuk menamatkan langganan internet.

Kenapa berlakunya kekurangan dalam perkhidmatan servis dari pihak terbabit? Mereka memasang papan iklan di jalan-jalan, menghebahkan di media dan surat khabar, mengatakan betapa banyak kebaikan melanggan internet daripada mereka tapi masih banyak kekurangan dapat dilihat di sana sini walaupun sudah lama mengendalikan perkhidmatan tersebut. Apa yang dapat dilihat di sini, seperti mengisi batu kecil ke dalam tin kosong. Bila digoncang, bunyi sangat kuat tapi bila dilihat isinya, tak memberi apa-apa.

Begitu juga dengan perkhidmatan-perkhidmatan yang diberikan oleh beberapa agensi yang lain. Nama mereka cukup besar dan dikenali, malah ada mendapat kepercayaan daripada pihak kerajaan untuk mengendalikan perkhidmatan tersebut. Tapi kenapa masih terdapat banyak kekurangan. Bila ditanya, mereka akan mengalihkan pandangan kita kepada topik yang lain. Bila sudak masuk berita, mereka mula bermesyuarat dan mengatakan akan mengambil tindakan segera.

Memang bukan perkara baik apabila kita melihat dari segi buruk. Tapi, adalah menjadi satu kemestian untuk memperbaiki kelemahan yang ada. Zaman sekarang yang dikenali sebagai zaman maklumat, memudahkan orang untuk mengetahui apa yang berlaku di sekeliling mereka tak kira ianya baik atau perkara yang mengaibkan. Sebagai pihak yang bertanggungjawab dalam mengendalikan sesuatu perkhidmatan, hendaklah pihak tersebut mengambil tindakan dengan serius dan cepat supaya reputasi mereka tidak dipandang rendah oleh orang.

Diharap, pihak-pihak terbabit dapat meningkatkan mutu kerja mereka dan terus memberi perkhidmatan yang lebih baik dari semasa ke semasa.

By Shah Torpedo

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Shah

Diharap Shah bersabarlah dengan perkhidmatan TM Net. Kalau nak survey pun, surveylah Maxis Broadband ke, atau Celcolm Broadband, atau TIME Webbit........ Ini adalah sekadar cadangan MULLAH

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan