Khamis, Jun 21, 2007

Erwan dan 100 ekor ayam ..

Tokgurukulan bercerita :

Pada suatu hari, ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya. Untuk itu, dia ke bandar untuk membeli ayam di kedai Pak Romli.

Lelaki kaya : Saya ingin memesan 100 ekor ayam untuk esok. Ini alamat saya (seraya memberi kadnya).

Pak Romli : Baik tuan. Saya akan suruh anak buah saya menghantarnya esok ke rumah tuan.

Selepas itu, Pak Romli memanggil anak buahnya yang bernama Erwan dan memberi arahan.

Pak Romli : Wan, tolong hantar 100 ekor ayam ke alamat ini esok (sambil memberi kad lelaki kaya tadi).

Erwan : Hantar ayam? Beres Bos..

Esoknya, dengan menunggang motor, si Erwan pergi menghantar 100 ekor ayam tersebut. 50 ekor diletak di sebelah kanan, dan 50 ekor lagi diletak di sebelah kirinya.

Tetapi malangnya, di tengah perjalanan, dia terjatuh dari motornya. Ayam-ayam yang dibawanya langsung terlepas dan lari bertempiaran!

Orang ramai datang untuk mengetahui keadaan si Erwan. Tetapi si Erwan tidak apa-apa malah dia ketawa berdekah-dekah. Seseorang di antara mereka datang bertanya. Mungkin dia khuatir kerana Erwan ketawa..

Orang Yang Bertanya : Bang, abang tak apa-apa ke...?


Erwan : Ha... Ha... Ha...

Orang yang bertanya : Bang, kenapa bang....?

Erwan : Ha... Ha... Ha... Dasar ayam-ayam bodoh! Mereka nak lari ke mana? Alamatnya ada pada aku! Haa... Haa... .Haa...

P/S : Orang ini macam pun ada ka?!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha..lawak gak..sian kat org bwk ayam tuhh...

Tanpa Nama berkata...

ahahahah
mmg lawak...
mula2 baca igt cter cm tragis...
last2 skali lawak plak (^_^)

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan