Jumaat, April 13, 2007

di balik cermin mimpi


di balik cermin mimpi,
tika titis mutiara jernih sedang turun dari langit Tuhan Yang Maha Pemurah,
aku termangu memikirkan ajaibnya rona hidup ini,
terkadang ada garis hijau di sisiku,
seketika warna merah menyelubungi diri,
tatkala kuning mencorak hari,
aku jadi bingung memikirkannya.

di balik cerminan mimpi,
terlukis kisah di kanvas kehidupan,
terjenguk sinar harapan,
pada hujung gelap yang kian meminggir,
seakan seluruh derita buana yang menggigit rakus sekujur jiwa lemah tanpa warna,
khabarkan pada Pemilik Segala Cinta,
Aku tentu tiada apa tanpa rahmat-Nya,
yang tentunya lebih baik dari segunung emas yang kuhimpun..

~izuddin~

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku adalah aku kerana ada DIA..
Aku bukanlah aku tanpa DIA..

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan