Isnin, Oktober 08, 2007

Birthday Ajis!!

Tokgurukulan melakar rasa :

Salam Ramadhan..

Malam ini (actually pagi), aku berusaha menyiapkan editing Tafsir Surah An-Nisa'. Buat punya buat, lambat pulak rasanya nak habiskan editing kuliah sepanjang 90 minit ni. Sampai minit ke 27, aku stop. Sambung esok la.


Aku bukak lagu Hafiz Hamidun dan bersedia untuk menulis dalam blog ni. Entah macam mana aku jadi suka lagu-lagu dia. Mula-mula, sekadar cuba mendengar dan menilai. Bila dengar, konsepnya kena dengan minat aku (nasyid, sentimental, pop). Album solo dan sulungnya ini rupa-rupanya adalah hasil ciptaannya 100% dari segi lagunya. Liriknya mungkin ada juga sentuhan daripada komposer-komposer lain. Dalam banyak benda, aku mementingkan kualiti. Lagu yang kreatif ditambah pula dengan susunan suara yang baik, menjadikan sesuatu lagu itu sedap didengar dan akan selalu didengar. Eh, ni dah keluar daripada tajuk ni. Hihi..

Sebenarnya, ini yang nak diwarwarkan di sini. Hari ni, 8 Oktober, birthday Ajis, salah seorang bekas ahli rumah ni. Baru je kahwin dan ini merupakan kali pertama birthdaynya bersama isteri. Selamat hari lahir, Ajis! Semoga usia diberkati dan sentiasa bahagia bersama isteri dan keluarga tercinta.

Setelah lama tidak update blog ni, aku mengambil sedikit masa untuk menukar header. Sekadar menampakkan suasana Ramadhan sekarang, & Syawal yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi. Terasa sekejap sahaja Ramadhan singgah. Sekarang 'ia' sudah hampir mengucapkan selamat tinggal kepada kita.

Tiada ulasan:

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan