Sabtu, Oktober 06, 2007

Chatting dengan Abecik ..

Tokgurukulan mencoret lagi :

Assalamualaikum..

Pagi ni, adikku di New Zealand, Abecik, online di Yahoo! Messenger. Dah beberapa minggu tidak berYM dengan dia. Dia sibuk la kot dengan kuliah & test atau exam. Sekarang, beza 5 jam katanya dengan Malaysia sebab daylight saving. Biasanya beza 4 jam je. Entah la. Aku pun tak tahu apakah maksud istilah itu. Hihihi..

Mula-mula, cakap mengenai anak buah kami tu. Biasa la. Kami ni berkongsi rasa dalam hal ni. Masing-masing excited dengan kehadiran insan kecil itu. Dia akan dipanggil Ayohcik.


Cuma yang agak terharunya, dia buat pertama kalinya tak dapat berhari raya bersama kami di kampung pada tahun ni. Mesti akan terasa kejanggalan tiadanya dia di sisi famili tercinta. Ye la, walau macam mana sekalipun kemesraan antara ahli keluarga, keterikatan hati hubungan darah daging memang sudah dikejap erat oleh Yang Maha Pencipta. Lagi bertambah sayu bila memikirkan insan baru yang nanti hanya akan dapat ditatap fotonya dalam internet sedangkan adik-beradik lain semua gembira menatang & bermain-main dengan bayi itu.

Chatting punya chatting, dia kata dia & kawan-kawan kat sana ada cipta satu lagu raya. Dah rakam pun, dan akan dibuat video. Aku mintak audionya dulu yang sudah dirakam. Tajuk lagu itu ialah ' Ku Di Kejauhan'. Sayunya dengar lagu tu. Baca tajuk pun dah faham apa isinya kan? Agak menarik lagu dan senikatanya.

Cuma bunyi rakamannya agak tak clear. Mungkin dirakam dengan MP3 player. Aku sebagai Sound Engineer (..yang tidak bertauliah.. hihi..) bagi cadangan supaya dia rakam pakai mana-mana software untuk audio dan dirakam terus ke dalam komputer. Contohnya, Sound Forge. Itu akan menghasilkan kualiti yang lebih bagus. Aku ni memang agak menekankan kualiti. Hehe. Dia mintak aku cuba edit yang tu dulu sebab mungkin dah tak sempat nak rakam semula. Erm.. ok la. Aku akan cuba. Mana tahu, boleh diperbaiki. Aku kan Creative Manager (kreatif ke.. ye kot.. kui, kui, kui..) dalam Bizarre Production.

Erm. Rasanya setakat ini lah dulu untuk pagi ni. Hari ni aku ada hal untuk diselesaikan. Harapnya semua berjalan dengan lancar..

Tiada ulasan:

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan