Isnin, Oktober 08, 2007

Chatting dengan AbeTeh ..

Tokgurukulan mencoret lagi :

Assalamualaikum..

Petang tadi, adik aku kat kampung, AbeTeh (form 2), online dalam Yahoo! Messenger. Dapat la aku tengok adik-adik kat kampung melalui webcam yang sempat aku belikan dulu untuk ditinggalkan di kampung. Tujuan utamanya ialah supaya Abecik dapat lihat famili bila sama-sama online. Terubatlah hendaknya rindu di hatinya yang berada di perantauan itu.

Macam-macam gelagat adik-adik kecilku di depan kanta kamera itu. Aku mula rasa tak sabar untuk balik kampung. Aku tahu, bila aku balik nanti, banyak perkara yang perlu aku lakukan sebagai persiapan menyambut Syawal. Aku insyaALLAH akan balik kampung hari rabu ni. Kakcik pun balik lambat. Khamis baru bertolak. Erm, raya hari sabtu kan?


Rupanya Abecik dah uploadkan clip video lagu raya yang dia beritahu semalam tu ke dalam youtube. Boleh klik di sini untuk tengok videonya. Cara video ini digarap agak menarik. Kira kreatif la. Lagu pun sesuai la dengan orang-orang yang berada di perantauan. Cuma jangan ada yang menangis, sudah! Erm, kalau nak kenal Abecik, cari sendiri la ye. Hehe..

Setelah chatting dan bercakap juga melalui Yahoo! Messenger dengan adik-adik, Abah dan Ma balik dari kedai. Mungkin dari bazar Ramadhan, membeli juadah berbuka. Sempat Ma bertanya bila aku akan balik. Ye la, kerja dah banyak menunggu aku. Hoho.. Mengenai baby pulak, berita mengenainya tidak berubah, iaitu masih di hospital. Tak tahu la sampai bila akan ditahan di sana. Rupanya dah ada nama cadangan tapi belum daftar. Nurul Iffah binti Aspia Basri. Tapi mungkin akan letak 'Nik' kat depan sebab nama Kaklong 'Tengku'. Nik Nurul Iffah binti Aspia Basri. Ok tak? Erm. Ada apa-apa cadangan?

Tiada ulasan:

Template ini disediakan oleh Tokgurukulan